tiistai 12. maaliskuuta 2013

Harmituksen määrä

Olen ihastunut Cookie A.:n töihin. Kuten varmaan moni muukin. Ja varsinkin Pomatomukset herättivät mielenkiintoni. Ostinkin Lumoavan langan loppuunmyynnistä pari vyyhtiä valkoista Cascaden Heritagea, ja kaivoin ohjeen esille.
Pääsinkin pitkälle, ja nautin työstä. Ihmettelen itsekseni, että voinko tosiaan saada jotain noin upeaa aikaiseksi. Malli on kaunis, ainut vaan että vasen ranteeni kärsii juuri tämän mallin neulomisesta (enkä tunnu olevan ainut), joten työ on edennyt todella hitaasti. Otin kuitenkin itseäni eräs viikonloppu niskasta kiinni, ja tein ensimmäisen sukan valmiiksi. Aloitin toisen, ja ihmettelin kovasti, miksi tämän aloitus on niin helppoa, kun ensimmäisen kanssa tuskailin. Syy selvisikin:
Olen ensimmäisen sukan varren tehnyt väärin. Jostain kumman syystä olen tulkinnut alun ohjeen; p1, k1 tbl, että yksi nurin, yksi oikein ja vielä yksi takareunasta oikein. Olen siis laittanut ajatuksissani yhden pilkun lisää. Ja nyt ottaa päästä. Enhän minä ohjeita orjallisesti noudattavana ihmisenä VOI jättää tuota virhettä elämään. Toisaalta voisin tehdä toiseenkin sukkaan saman virheen, mutta kun tiedän sen nyt olevan virheellinen, niin eihän se käy. Nyt nämä ihanat sukat odottavat hetken aikaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti